Vilkår og betingelser

Generelle vilkårArtikel 1 - Definitioner
I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:
Fortrydelsesperiode: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve
fortrydelsesret;
Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et
udøvelse af erhverv eller virksomhed og indgår en fjernsalgsaftale
indgår en aftale om fjernsalg med den erhvervsdrivende;
Dag: kalenderdag;
Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende
en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvor forpligtelsen til at levere og/eller
købsforpligtelse er spredt over tid;
Varig databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller
forbrugeren eller iværksætteren at aktivere information, der er rettet til ham personligt
adresseret til ham på en måde, der tillader fremtidig konsultation og
uændret gengivelse af de lagrede oplysninger mulig
.
Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren til inden for
fortrydelsesperioden at give afkald på fjernsalgsaftalen;
Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller
tjenesteydelser til forbrugere på afstand;
Fjernsalgsaftale: en aftale, hvorved der inden for rammerne af et
af et system, der er organiseret af iværksætteren til fjernsalg
fjernsalg af produkter og/eller tjenester, til og med indgåelsen af aftalen, gøres eksklusiv brug af
aftalen, udelukkende gøres brug af en eller flere
flere teknikker til fjernkommunikation;

Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan
bruges til at indgå en aftale, uden at
forbruger og iværksætter samtidig er i samme rum
mødes.
Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser
af iværksætteren.

Artikel 2 - Iværksætterens identitet
Mesca;
Handelskammerets nummer: på anmodning
E-mail-adresse: contact@mesca.dk

Artikel 3 - Anvendelighed
Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra
iværksætteren og til hver indgået fjernkontrakt og
afstand og ordrer mellem iværksætter og forbruger.
Før fjernkontrakten indgås, er teksten
af disse generelle vilkår og betingelser stilles til rådighed for forbrugeren.
stillet til rådighed. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, før
fjernkontrakten indgås, vil det blive angivet, at
de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres på iværksætterens lokaler, og at de vil blive stillet til rådighed på
anmodning fra forbrugeren så hurtigt som muligt sendes gratis.
sendt.
Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, er det muligt
uanset det foregående afsnit, og inden fjernsalgsaftalen er indgået
distance er indgået, skal teksten til disse generelle vilkår og betingelser
stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk i en sådan
på en sådan måde, at den kan opbevares af forbrugeren på en
enkel måde kan gemmes på en holdbar
databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, før
fjernsalgsaftalen indgås, vil det blive angivet
hvor de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres elektronisk og
blive kendt, og at de på forbrugerens anmodning vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis.
sendt.

I tilfælde af, at der ud over disse generelle vilkår og betingelser gælder
specifikke produkt- eller servicebetingelser gælder, finder
andet og tredje afsnit finde tilsvarende anvendelse og
I tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser, kan forbrugeren
forbrugeren altid stole på den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.
mest fordelagtige.
Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser
på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annullerede, skal
aftalen og disse vilkår og betingelser i øvrigt forblive i kraft og
i kraft, og den pågældende bestemmelse skal i gensidig forståelse straks
straks erstattes af en bestemmelse, der ligger så tæt på den oprindelige bestemmelses formål som muligt.
den oprindelige så tæt som muligt.
Situationer, der ikke er dækket af disse generelle vilkår og betingelser
skal vurderes "i ånden" af disse generelle betingelser.
generelle vilkår og betingelser.
Uklarheder vedrørende fortolkningen eller indholdet af en eller flere
eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes 'i ånden
ånden" i disse generelle vilkår og betingelser.

Artikel 4 - Tilbuddet
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er fremsat under
betingelser, vil dette være udtrykkeligt nævnt i tilbuddet.
nævnt.
Tilbuddet er uden forpligtelse. Iværksætteren har ret til at ændre og
at ændre og tilpasse tilbuddet.
Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte
produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Beskrivelsen er tilstrækkelig
detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af tilbuddet fra
forbrugeren som muligt. Hvis iværksætteren gør brug af
af billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte
tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller fejl
fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.

Alle billeder, specifikationer data i tilbuddet er vejledende
og kan ikke begrunde erstatning eller ophævelse af aftalen.
af aftalen.
Billeder af produkter er en sand repræsentation af de tilbudte produkter.
af de tilbudte produkter. Iværksætteren kan ikke garantere
at de viste farver svarer nøjagtigt til de faktiske
farver på produkterne.
Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det for forbrugeren er
klart, hvad rettighederne og forpligtelserne er, som er knyttet til
accept af tilbuddet er vedhæftet. Dette gælder i særdeleshed
i særdeleshed:
prisen inklusive skatter;
eventuelle forsendelsesomkostninger
den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke
handlinger, der kræves til dette;
hvorvidt fortrydelsesretten er gældende eller ej;
metoden til betaling, levering og opfyldelse af aftalen;
perioden for accept af tilbuddet, eller den periode
inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen
højden af taksten for fjernkommunikation, hvis
omkostningerne ved at bruge teknologien til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag
fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end det regelmæssige
basissats for det anvendte kommunikationsmiddel; om kontrakten vil blive arkiveret efter dens indgåelse, og i bekræftende fald
ja, på hvilken måde den kan konsulteres af forbrugeren;
den måde, hvorpå forbrugeren, inden aftalen indgås
aftalen, de oplysninger, som han har givet i forbindelse med aftalen
kan kontrollere og, hvis det ønskes, reparere de data, han har leveret i henhold til aftalen
eventuelle andre sprog end hollandsk, som
aftalen kan indgås på;

de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende har tilsluttet sig
og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser via
kan konsultere elektronisk;

og minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en
transaktionens varighed.
Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetype.

Artikel 5 - Aftalen
Aftalen, med forbehold af bestemmelserne i stk. 4,
kommer i stand på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og
tilbuddet og opfyldelsen af de betingelser, der er fastsat heri.
Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk
Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af
modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe
modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af den erhvervsdrivende
bekræftet, kan forbrugeren ophæve aftalen.
Hvis aftalen indgås elektronisk, vil
iværksætter vil træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger
for at sikre den elektroniske overførsel af data og skal sikre et sikkert web
for et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren er i stand til at
kan betale, vil iværksætteren observere passende
sikkerhedsforanstaltninger. 
Den erhvervsdrivende kan - inden for lovens rammer - finde ud af
om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser
opfylde sine betalingsforpligtelser, samt om alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen.
en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis
iværksætteren har gode grunde på grundlag af denne undersøgelse
ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at nægte en ordre eller
afvise en ordre eller ansøgning eller at knytte særlige
vedhæfte særlige betingelser.
Med produktet eller tjenesten vil iværksætteren give forbrugeren følgende oplysninger, skriftligt eller på en sådan måde
følgende oplysninger, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan være
forbrugeren på en tilgængelig måde kan gemmes
på en holdbar databærer, sammen med den:
a. Besøgsadressen på den erhvervsdrivendes forretningssted, hvor
forbrugeren kan henvende sig med klager;
b. under hvilke betingelser og på hvilken måde forbrugeren kan
fortrydelsesretten, eller en klar meddelelse
meddelelse om udelukkelse af fortrydelsesretten;
c. oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
d. de data, der er inkluderet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser,
medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet forbrugeren disse oplysninger inden aftalens indgåelse.
givet inden gennemførelsen af aftalen;
e. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har
aftalen har en varighed på mere end et år eller er af
ubestemt varighed.
I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun
gælder for den første levering.
Hver aftale indgås under de suspensive
betingelser for tilstrækkelig tilgængelighed af de relevante
produkter.

Artikel 6 - Fortrydelsesret
Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at
at ophæve aftalen uden begrundelse
i en periode på 14 dage. Denne fortrydelsesperiode begynder dagen efter
modtagelse af produktet af forbrugeren eller en tidligere udpeget
forbruger og gjort bekendt med iværksætteren
repræsentant.
I løbet af refleksionsperioden vil forbrugeren håndtere
produktet og emballagen. Han vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang
udpakke eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at kunne
vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin
sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alt
tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den oprindelige tilstand og
original tilstand og emballage til iværksætteren,
i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner fra iværksætteren.
instruktioner.
Hvis forbrugeren ønsker at udøve sin
fortrydelsesret, er han forpligtet til at gøre dette kendt inden for 14 dage efter modtagelse
af produktet til iværksætteren. Forbrugeren
forbrugeren skal gøre det ved hjælp af en skriftlig besked / e-mail. Efter at forbrugeren har gjort opmærksom på sin hensigt
fortrydelsesret, skal forbrugeren returnere produktet inden for 14 dage.
returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise
at de leverede varer er returneret rettidigt, f.eks. gennem
ved hjælp af bevis for afsendelse.
Hvis kunden efter udløbet af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3
ikke har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret
fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til den erhvervsdrivende, er
returneret, er købet en kendsgerning.

Hvis du nægter levering, vil ordren blive annulleret. Vi er ikke ansvarlige for at behandle en fuld tilbagebetaling, da ordren skal returneres til vores returadresse efter modtagelse.

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse
Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, er hans
omkostningerne ved returnering af produkterne er for konto
af forbrugeren.
Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil iværksætteren
refundere dette beløb så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter
efter tilbagetrækningen. Dette er underlagt den betingelse, at
produktet allerede er modtaget tilbage af iværksætteren eller afgørende
bevis for fuldstændig returnering.

Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for
udelukke produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Den
udelukkelse af fortrydelsesretten er kun gyldig, hvis den
erhvervsdrivende tydeligt har oplyst dette i tilbuddet, eller i det mindste i god tid inden indgåelsen af
af aftalen.
Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for
produkter:
a. der blev oprettet af iværksætteren i overensstemmelse med
specifikationer fra forbrugeren;
b. der er klart personlige i naturen
c. der ikke kan returneres på grund af deres art;
d. som ødelægges eller ældes hurtigt;
e. hvis pris er udsat for udsving på det finansielle marked
finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
f. til enkelte aviser og magasiner;
g. for lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvis forsegling
forbrugeren har brudt forseglingen.
h. for hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.
har brudt forseglingen.
Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for
tjenesteydelser:
a. vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter
der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt
periode;
b. hvis levering med forbrugerens udtrykkelige samtykke er påbegyndt
forbrugerens udtrykkelige samtykke er påbegyndt, før fortrydelsesfristen er udløbet;
c. vedrørende væddemål og lotterier.

Artikel 9 - Prisen
I løbet af den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, er
priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke øges,

forbehold for prisændringer som følge af ændringer i moms
satser.

I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller
ydelser, hvis priser er knyttet til udsving på finansmarkedet
det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på,
med variable priser. Denne forbindelse til
udsving og det faktum, at eventuelle priser, der er angivet
er målpriser, skal angives sammen med tilbuddet.
Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt
aftaleindgåelse er kun tilladt, hvis de er et resultat af
lovmæssige forskrifter eller bestemmelser.
Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt
aftalen er kun tilladt, hvis iværksætteren har
har fastsat det og:
a. disse er et resultat af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
b. forbrugeren har beføjelse til at opsige aftalen
opsige aftalen fra den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
De priser, der er nævnt i tilbuddet om produkter eller tjenester, er
inklusive moms.
Alle priser er med forbehold for tryk- og sætningsfejl. For
konsekvenser af tryk- og skrivefejl accepteres intet ansvar.
accepteret. I tilfælde af tryk- og slåfejl er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at levere varen efter den forkerte pris.
produktet i henhold til den forkerte pris.

Artikel 10 - Overholdelse og garanti
Iværksætteren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne
er i overensstemmelse med aftalen, specifikationerne
specifikationer, til de rimelige krav til pålidelighed og / eller
brugervenlighed og de eksisterende lovbestemmelser og / eller
aftale eksisterende lovbestemmelser og / eller
offentlige forskrifter. Hvis det er aftalt, garanterer
entreprenør garanterer også, at produktet er egnet til andet end normalt
end normal brug.
En garanti givet af forhandleren, producenten eller importøren
påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren
forbrugeren i henhold til aftalen mod
iværksætteren kan håndhæve.
Manglen er helt eller delvist et resultat af
regler, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte med hensyn til
arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 - Levering og udførelse
Entreprenøren vil tage den størst mulige omhu i
ved modtagelse og udførelse af produktordrer.
ordrer på produkter.
Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden.
virksomheden.
Med behørig overholdelse af det, der er angivet i artikel 4 i disse
generelle vilkår og betingelser, vil virksomheden behandle accepteret
hurtigt, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere frist.
medmindre forbrugeren har accepteret en længere
leveringsperiode. Hvis leveringen er forsinket, eller
hvis en ordre ikke kan eller kun kan udføres delvist
delvist, vil forbrugeren blive informeret om dette senest 30 dage efter, at han har
han har afgivet ordren. I så fald har forbrugeren
ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og
ret til eventuel skadeserstatning.
I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående afsnit vil iværksætteren
refundere det beløb, som forbrugeren har betalt så hurtigt som muligt,
men senest inden for 30 dage efter opløsning, refusion.
Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, så
gøre en indsats for at levere et erstatningsprodukt.
tilgængelig. Senest ved levering vil det være tydeligt og
forståelig måde, at en erstatningsartikel er
leveret. Ved erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke
udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse er
for iværksætterens regning.

Risikoen for skade og / eller tab af produkter hviler
hos iværksætteren indtil tidspunktet for levering til forbrugeren
eller en tidligere udpeget og kommunikeret til iværksætteren
repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og fornyelse
Opsigelse
Forbrugeren kan opsige en aftale på ubestemt tid
der er indgået for en ubestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter
(herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, til enhver tid med behørig
med behørig overholdelse af det aftalte
varsel på op til en måned.
Forbrugeren kan opsige en tidsbegrænset aftale
indgået, og som strækker sig til regelmæssig levering af produkter
(herunder elektricitet) eller tjenester, når som helst ved udløbet af den faste periode.
ved udløbet af den faste periode med behørig overholdelse af
aftalte opsigelsesregler og et opsigelsesvarsel
på ikke mere end en måned.
Forbrugeren kan opsige
aftaler:
ophøre til enhver tid og ikke være begrænset til ophør på et bestemt
bestemt tidspunkt eller periode;
i det mindste opsige dem på samme måde, som de blev
indgået;
altid opsige dem med samme varsel, som iværksætteren har fastsat for sig selv.
har fastsat for sig selv.
Forlængelse
En kontrakt, der indgås for en bestemt periode og som
til regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester
eller tjenesteydelser, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en tidsbegrænset periode.
fornyes for en bestemt periode.
Uanset det foregående afsnit kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, ikke forlænges stiltiende.
tidsbegrænsede periode, og som omfatter regelmæssig levering af dag- eller ugeaviser.
af dagblade eller ugeblade kan stiltiende forlænges for en bestemt periode.
forlænges stiltiende for en bestemt periode, der ikke overstiger tre måneder, hvis
forbrugeren kan opsige denne forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med et
med et varsel, der ikke overstiger en måned.
måned.

En kontrakt, der er indgået for en bestemt periode, og som udvider
regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, kan kun
stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver
forbrugeren til enhver tid kan opsige den med et opsigelsesvarsel på
en opsigelsesperiode på højst en måned og en opsigelsesperiode på højst tre
måneder, hvis aftalen indeholder bestemmelser om regelmæssig, men mindre
levering af daglige eller ugentlige aviser og tidsskrifter mindre end en gang om måneden.
Aviser og tidsskrifter.
En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dagblade og tidsskrifter
regelmæssig levering af daglige eller ugentlige aviser og magasiner (prøve- eller introduktionsperiode).
tidsskrifter (prøve- eller introduktionsabonnement) vil ikke være
stiltiende og ophører automatisk ved prøve- eller introduktionsperiodens udløb.
prøve- eller introduktionsperiode.
Varighed
Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren
forbrugeren opsige aftalen på et hvilket som helst tidspunkt efter et år med et
opsigelsesvarsel på op til en måned, medmindre rimelig
rimelighed og saglighed taler imod en opsigelse inden udløbet af den
aftalte varighed.

Artikel 13 - Betaling
Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, der skal betales af forbrugeren
forbrugeren skal betale inden for 7 arbejdsdage
arbejdsdage efter betænkningstidens begyndelse som nævnt i artikel 6, stk. 1.
artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
tjenesteydelse, begynder denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelse på
af aftalen.
Forbrugeren har pligt til straks at informere de
angivne betalingsoplysninger til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har iværksætteren
med forbehold af juridiske begrænsninger, har ret til at opkræve den rimelige
forbruger på forhånd af de rimelige omkostninger, der er afholdt.
afgift.

Artikel 14 - Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7 dage og være
dage fuldt og tydeligt beskrevet og indsendt til
iværksætter, efter at forbrugeren har opdaget manglerne.
Klager indsendt til iværksætteren indsendes inden for en periode
på 14 dage fra datoen for modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid,
vil iværksætteren svare inden for perioden på 14 dage med et
svares med en kvittering for modtagelsen og en angivelse af, hvornår
forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser
medmindre iværksætteren angiver andet skriftligt.
Hvis en klage findes velbegrundet af iværksætteren, vil iværksætteren
iværksætteren efter eget skøn enten udskifte eller reparere de leverede produkter gratis.
udskifte eller reparere.

Artikel 15 - Tvister
På aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren
som disse generelle vilkår og betingelser vedrører, er
udelukkende reguleret af hollandsk lov. Også hvis
forbrugeren er bosiddende i udlandet.